Wednesday 5 September 2018

Escape Theme Park, Penang

28 August 2018

Escape Theme Park,Penang

                 Cantik kan entrance Escape😊😉

Hr ni aku nk cabar diri aku kt Escape Penang. Sememangnya dr kecik lg aku sukakan aktiviti lasak. Nmpak je lemah lembut tp sebenarnya ganassss hihi🙊
Aku smpi cn pn dh lewat dh dlm 11 lebih tghr,sorang2 plk tu tanpa anak2 & hubby...lone ranger kan aku ni...sebenarnya tiket masuk Escape ni pn hubby belanjerrr...ME time katanya utk aku..sempoi kan hubby aku😄
Biasa la  sblm msuk aku isi perut dl bg betoi2 kenyang...sbb kt dlm mknn dia mmg mahal...air minirel botol kecik pn dh RM 2.80😂.

Mula2 smpi aku trus bg tiket then dia print satu kertas.kt kertas tu ada no. Password kita.Dia soh kita tekan password tu then thumb print...cheewaaah mcm p opis plak hahaha...Food & Drink Do Not Allowed...so pandai2 la kan..aku smuggled bw botol miniral kecik boh dlm poket seluaq...depa x check pn..hehe nasib la kan....

Satu perkara lg,telefon x dibenarkan bw semasa bermain & digalakkan simpan di dlm locker. Aku malas simpan dlm locker..just ltk d tmpt tsembunyi dlm stor Stesen Monkey Business..tp tempt game len aku bw ja buh dlm seluar track..pandai2 sembunyi😄

       Game pertama yg aku main-Airbag
Game ni rasa sng ja...kita kena lompat2 kt jaring then lompat jatuh atas airbag..klu yg pandai tu bole lompat pusing2 mcm gimnastik😁😃😆
Slps tu aku pg Monkey Business...Dinasihatkan sesapa yg mai cn smpai ja trus try yg game ni dl sbb ni antara game yg best & patut cuba...dia ada 3 level:Level 1,Level 2 & Level 3.Aku terus try yg Level 2..sbb hubby nasihat sllnya Level 1 x mencabar sgt,sesuai utk bdk2...so aku terus try Level 2...bole thn jg ssh halangan dia...mcm msuk survivor plk hihi😆😆😆




Gambar2 bwh ni ank2 aku beraksi (diambil dr fb Escape) diaorang
p sblm aku..btuahkan diorang ada gambar...aku satu pn xdk😅





Gambar di atas: Rock Climbing
(Level 1,2 & 3)
Aku sempat nek Level 1 & 2 ja😅Level 2 dh rs mencabar gilerr bg aku yg First Beginner ni😅
Atan's Leap
Aku x bpa pasti tinggi dia..tp sapa yg nk cabar diri dia berada di tempat tinggi dan terjun bole la try....😎

Byk sebenarnya game kt cn yg byk yg nk explore tp x sempat nk p sbb ptg plk nk masuk waterpark..pkl 3 lebih br aku masuk waterpark sbb enjoy sgt kt adventure park

Pķl 4...  now, time for water park!!!
Nk masuk waterpark diingatkn supaya memakai pakaian swimming suit..klu kita yg muslimah xbw, bole la sewa kt kedai souvenir...x mahal pun rm10 jerrr...
Ni ha aku belanjer gambar2 yg menarik di dlm waterpark😉









Mmg sgt me'relax'kan😎
Aku sj melawat kawasan jerr...x mndi pn...lgpn x best mndi sorg...
 Conclusion nya, Escape theme Park ni mmg best bg penggemar2 aktiviti lasak mcm aku...nk uji daya keberanian & thn lasak. Rasa mcm nk p sekali sbb x puas hihi..kena la menabung dr skrg kn😊Bg aku game yg paling best ialah Flying Lemur..fuh menyeronokkan bila flying fox dlm hutan dgn jarak yg jauh...dr satu pokok ke satu pokok dgn  aras ketinggian yg sgt tinggi & dpt melihat view yg cantik adventure & water park😊












No comments:

Post a Comment